Tahirə Məmmədzadə | tahiremammadzadeh@mail.ru
Bakı Dövlət Universiteti İlahiyyat fakültəsinin Din psixologiyası ixtisasının II kurs tələbəsi
1. Алексеев П. В., Панин А. В. Философия. Москва: 2008.
2. Аристотель. Сочинения в четырех томах. Том 1. М.: Мысль, 1976.
3. William James. The Varieties of Religious Experience. United States:
Longmans, Green & Co., 1902.
4. Qurani-Kərim (ərəb dilindən tərcümə edənlər: Z.Bünyadov, V.Məmmədəliyev).
5. Muhammed Kutub. İnsan Psikolojisi Üzerine Etütler (çevirmen: Bekir Karlığa).
İstanbul: İşaret Yayınları, 1987.
6. Pierre Bovet. Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi. Ankara: 1958.
7. Kerim Yavuz. Çocukta dini duygu ve düşüncenin gelişmesi. Ankara: Türkiye
Diyanet Vakfı yayınları, 1987.
8. A.Osman Özcan. Din ve ahlak eğitiminde ailenin rolü // Kubbealtı Akademi mecmuası,
sy. 4, 1985, s. 13.
9. Paul Guillaume, Ruhbilim (çeviri: Refia Şemin). M.E.B., 1945.
10. Kerim Yavuz. Çocuk ve Din. İstanbul: Çocuk Vakfı Yay., 1994.
11. Oskar Kupky. The Religious Development of Adolescents. Macmillan, 1928.
12. Sigmund Freud. Тotem und Tabu. Leipzig-Wien: Hugo Heller, 1913.
Tagira Mammadzade | tahiremammadzadeh@mail.ru
Bakı Dövlət Universiteti İlahiyyat fakültəsinin Din psixologiyası ixtisasının II kurs tələbəsi
It is important to take into consideration the psychological state of children when teaching
them to believe in God. From this point of view, it is very important to introduce God
who gives them life, guards them at every moment, bestows upon them countless blessings and
forgives them. This method is consistent with both the spirit of the Quran and the hadith as well
as the age stages
1. Алексеев П. В., Панин А. В. Философия. Москва: 2008.
2. Аристотель. Сочинения в четырех томах. Том 1. М.: Мысль, 1976.
3. William James. The Varieties of Religious Experience. United States:
Longmans, Green & Co., 1902.
4. Qurani-Kərim (ərəb dilindən tərcümə edənlər: Z.Bünyadov, V.Məmmədəliyev).
5. Muhammed Kutub. İnsan Psikolojisi Üzerine Etütler (çevirmen: Bekir Karlığa).
İstanbul: İşaret Yayınları, 1987.
6. Pierre Bovet. Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi. Ankara: 1958.
7. Kerim Yavuz. Çocukta dini duygu ve düşüncenin gelişmesi. Ankara: Türkiye
Diyanet Vakfı yayınları, 1987.
8. A.Osman Özcan. Din ve ahlak eğitiminde ailenin rolü // Kubbealtı Akademi mecmuası,
sy. 4, 1985, s. 13.
9. Paul Guillaume, Ruhbilim (çeviri: Refia Şemin). M.E.B., 1945.
10. Kerim Yavuz. Çocuk ve Din. İstanbul: Çocuk Vakfı Yay., 1994.
11. Oskar Kupky. The Religious Development of Adolescents. Macmillan, 1928.
12. Sigmund Freud. Тotem und Tabu. Leipzig-Wien: Hugo Heller, 1913.
Тагира Мамедзаде | tahiremammadzadeh@mail.ru
Bakı Dövlət Universiteti İlahiyyat fakültəsinin Din psixologiyası ixtisasının II kurs tələbəsi
Важно учесть психологическую состояния детей при обучении их вере в Бога. С
этой точки зрения очень важно представить Бога как великого и милосердного, который
любит людей и дарит им бесчисленные благословения, а не как карателя. Этот метод
согласуется как с духом Корана и хадисов, так и с возрастом
1. Алексеев П. В., Панин А. В. Философия. Москва: 2008.
2. Аристотель. Сочинения в четырех томах. Том 1. М.: Мысль, 1976.
3. William James. The Varieties of Religious Experience. United States:
Longmans, Green & Co., 1902.
4. Qurani-Kərim (ərəb dilindən tərcümə edənlər: Z.Bünyadov, V.Məmmədəliyev).
5. Muhammed Kutub. İnsan Psikolojisi Üzerine Etütler (çevirmen: Bekir Karlığa).
İstanbul: İşaret Yayınları, 1987.
6. Pierre Bovet. Din Duygusu ve Çocuk Psikolojisi. Ankara: 1958.
7. Kerim Yavuz. Çocukta dini duygu ve düşüncenin gelişmesi. Ankara: Türkiye
Diyanet Vakfı yayınları, 1987.
8. A.Osman Özcan. Din ve ahlak eğitiminde ailenin rolü // Kubbealtı Akademi mecmuası,
sy. 4, 1985, s. 13.
9. Paul Guillaume, Ruhbilim (çeviri: Refia Şemin). M.E.B., 1945.
10. Kerim Yavuz. Çocuk ve Din. İstanbul: Çocuk Vakfı Yay., 1994.
11. Oskar Kupky. The Religious Development of Adolescents. Macmillan, 1928.
12. Sigmund Freud. Тotem und Tabu. Leipzig-Wien: Hugo Heller, 1913.
© www.dovlet-din.az